A kielégítő pihenés legfontosabb lépései

217455.jpg

A stressz folyamatosan ér minket, szinte észre sem vesszük már, hogy mennyi káros hatásnak vagyunk kitéve. A folyamatos rohanás, kapkodás, zajártalom, zsúfoltság, szmogos levegő, a közlekedési dugók, a lökdösődő tömeg mind-mind megterhelik az idegrendszerünket. Ha a stresszes állapot tartósan fennmarad vagy állandóan ismétlődik, akkor a szervezet kimerül, fogékonyabb lesz a betegségekre. Nézd meg, hogyan tudsz magadon segíteni, hogy ellazulj, és ne menjen az egészséges rovására a sok káros környezeti behatás.

 

 

Tedd meg ezeket a lépéseket, hogy ellazulhass

  1. A legelső lépés, hogy vedd észre, ha feszültté váltál és lazítsd el az izmaidat! Ha nem megy, először feszítsd meg az izmaid (karod, lábad, hátad…) és ezután lazíts, így könnyebb lesz. Az izmokba a lazítás révén vér áramlik, észre fogod venni, hogy ez a közérzetedre is jó hatással van. Segít ilyenkor egy kis nyújtózkodás is, ám a leggyorsabban a nagy ballisztikus mozgások, például a karkörzések kapcsolják ki a stresszközpontot.
  2. images.jpgVálts egyenletes, mély légzésre! Stressz esetén a légzés felületessé vagy kapkodóvá válhat. A mély légvétel testi és lelki szinten is hat. 
  3. A testünk nagy százalékban vízből áll, ez szükséges az egészséges működéhez. Stressz esetén segíthet már egy pohár víz is, hisz a víz a testünkben zajló folyamatok alapvető eleme. Ezen kívül lelkileg is hat, miközben elindulsz vizet tölteni mentálisan is kicsit eltávolodsz a problémától, hisz a figyelmed másra koncentrálod.
  4. Ha nem egy-egy felmerülő probléma stresszel, hanem állandó és folyamatos stressznek vagy kitéve, jobb, ha edzésbe hozod a szervezeted, hogy könnyebben viselje a nehézségeket. Ha aludni sem tudsz a stressztől, ha emésztési panaszaid is vannak már, minél előbb tehermentesítsd magad, mert a szervezeted vésztartalékai előbb-utóbb elfogynak.

 

Mi kell a stresszmentes élethez?

 

A stressz az egyik legkárosabb dolog, hiszen tönkreteszi a testet és a lelket is. Ezért is hangsúlyozzuk mindig, mennyire fontos a stresszmentes élet, hogy törekedjünk minél jobban arra, hogy nyugodtan és boldogan éljünk. A testmozgás köztudottan oldja a feszültséget, ezért hetente legalább háromszor sportolj!

 

hatterkepek-sport_27.jpgVálassz olyan mozgásformát, amelyet igazán élvezel, mert ha kedvetlenül csinálod, akkor csak felidegesíted magad és semmi értelme az egésznek. A stresszoldás egyik alapja a táplálkozás.

 

A rendszeres és pihentető alvás, relaxáció szintén segíthet leküzdeni a stresszt. Fontos, hogy minőségi feltételek között tegyük meg mindezt; egy kényelmes matracon, puha párnákon egy nyugodt környezetben.

 

 

Forrás: nepbetegsegek.hu