A 10 legjobb tipp tavaszi fáradtság ellen

Mivel a tél során kevesebb napfényhez és élő növényi táplálékhoz jut a szervezet, megcsappannak vitaminraktárai, ezért is érezzük magunkat gyengébbnek. De hogyan győzzük le a fáradtságot és az álomkórt?

 

1. Tisztítsuk ki a szervezetet!

A téli lakomák után a tavasz kiváló időszak emésztőrendszerünk méregtelenítésére. Nem kell drasztikus léböjtkúrába kezdenünk, de szánjunk a diétára legalább három napot.

 

2. Óvjuk a májat!

A májat katángkóró- vagy benedekfűfőzettel is regenerálhatjuk. Ha nem szeretjük a gyógyteákat, válasszunk máriatövis-kivonatot tartalmazó kapszulát. Ha articsóka kerül a salátába, amit lenmagolajjal locsolunk meg, kész is a májvédő vacsora!

 

3. Koncentráljunk illóolajokkal!

Ha muszáj dolgoznunk vagy koncentrálnunk, de semmi erőnk, igyunk egy nagy pohár vizet, szellőztessünk ki, és hívjuk segítségül az illóolajokat! A citrom, a borsmenta és az eukaliptusz olaját párologtatva azonnal felfrissülünk, a levendula illata pedig helyreállítja lelkünkben az egyensúlyt.

 

4. Élénkítsük fel a nyirokkeringést!

Északon úgy tartják, a szaunázás kis mértékben orvosság, nagymértékben gyógyszer. Ha egészséges a szervezet, erősíti az immunrendszert, felpezsdíti a vérkeringést. Aki nem bírja a forróságot, próbálja ki az infraszaunát. Míg a finn szaunában a verejték 97 százaléka víz, az infraszaunában távozó izzadság 20 százalékát a szervezetben felgyülemlett koleszterin, tejsav, zsírfelesleg és különféle nehézfémek teszik ki. Szintén fokozza a nyirokkeringést, ha átdörzsöljük a testünket luffaszivaccsal, vagy ha egy kevés édeskömény-, boróka-, gyömbér- illetve rozamringolajat jojoba-bázisolajba cseppentünk, és azzal masszírozzuk át a bőrt minden fürdés után. De vigyázzunk: ha homeopátiás kezelés alatt állunk, az illóolajok segítségéről le kell mondanunk.

 

5. Ropogtassunk csírákat!

Az enzimdús csíra valóságos vitaminbomba, feltölti energiával a szervezetet. Próbáljuk ki az otthoni csíráztatást, így a szendvicsre és a salátára mindennap friss "feltét" kerülhet.



6. Kocogjunk a napsütésben!

Mivel télen kevesebb napfény ér minket, a szervezetünkben D-vitamin-hiány alakulhat ki. A pótlás legjobb módja, ha kihasználjuk a kora tavaszi napsütést, és a lehető legtöbb időt töltjük a szabadban. A legújabb kutatások azt bizonyítják, hogy a mozgás segít, ha fáradtnak, kimerültnek érezzük magunkat. Jobban járunk a tempós sétával vagy a kocogással, mint a kőkemény edzéssel: egy tanulmány ugyanis rávilágított, hogy a könnyed testmozgás ilyen szempontból jóval hatékonyabb, mint a nagy erőkifejtés. Ráadásul segít, hogy este könnyebben álomba merüljünk, és másnapra jobban kipihenjük magunkat.

 

7. Pótoljuk a vasat és a cinket!

Bizonyos nyomelemek hiánya esetén is erőtlennek, kedvetlennek érezhetjük magunkat. Ha nem szűnik a fáradtság, érdemes vérvizsgálat alapján megnézni, nem csappantak-e meg szervezetünk nyomelem-tartalékai. A C-vitamin segíti a vas felszívódását, energiát ad, fokozza a koncentrációt. Szinte képtelenség túladagolni, mert csak óriási mennyiségben (kb. 10 000mg/nap) káros. Egy kutatás szerint rendszeres szedése még a szénhidrát utáni sóvárgást is segít megfékezni.

 

8. Ne tároljuk a zöldséget, gyümölcsöt!

Ha a zöldségek és gyümölcsök hetekig állnak a hűtőben, veszítenek vitamintartalmukból. Vásároljunk friss retket, snidlinget, póré- és újhagymát, vagy vegyünk elő céklát, savanyú káposztát a kamrából.

 

9. Nassoljunk egészséges falatokat!

Ha édességre vágyunk, rágcsáljunk aszalt fügét, datolyát, olajos magvakat, vagy csepegtessünk mézet teljes kiőrlésű gabonából készült kekszre.

 

10. Nyerjünk energiát a reggelivel!

Tartalmas és egészséges reggelit készíthetünk, ha vízben vagy tejben megfőzünk egy adag zabkását. A zab idegerősítő, szorongásoldó. Szórjunk rá fahéjat, mely szintén hangulatjavító, élénkítő hatású. Gyógyír a fáradtságra: reszeljünk le egy almát, egy répát és egy kevés zellergumót, facsarjunk rá friss narancs- vagy citromlevet, és fogyasszuk el éhgyomorra.

 

Forrás: hazipatika.com