Futni szeretne? Itt vannak a legjobb tanácsok

A téli hidegben nem tudta rávenni magát a futásra? Mostantól nincs akadály, hagyja, hogy kicsalogassa a kellemes nyári idő. Menjen ki a szabadba és mozgassa át egyszerre az összes izomcsoportját!

 

A futás nemcsak a legjobb zsírégető edzés, de a legegyszerűbb és legköltséghatékonyabb mozgásforma is, csupán elkezdeni nehéz. Lehet kezdő, újrakezdő, vagy a maratonra készülő versenyző, legyen szó joggingról, sík vagy hegyi futásról, ez a legjobb kardió edzésforma. Hozza formába magát gyorsan és egyszerűen a friss levegőn!

 

A siker hármas kulcsa: célkitűzés, fokozatosság, rendszeresség

Mint minden edzésformánál, a futásnál is a hangsúly a rendszerességen és a fokozatosságon van, különösen, ha kezdő vagy újrakezdő valaki. Fontos ugyanakkor már a kezdetekkor megfogalmazni a célt, azt, hogy mit akar elérni a futással, például szebb alakot, jobb közérzetet, súlycsökkenést. A futást beiktatni elég először minden másnap, kezdőknek pedig heti kétszer. A fokozatos terhelés azért is fontos, hogy ezáltal elkerülje az esetleges sérüléseket, az inaktív téli időszak után. "Nem kell rögtön egy maratonnyi távot lefutnunk. Fokozatosan kell hozzászoktatnunk szervezetünket az új terheléshez. Legyen egy hosszabb célunk, nevezzük is nevén és ne féljünk kimondani. Kezdjük makro lépésekkel és ezekre fókuszáljunk a kezdeti sikerélményekért. Tűzzünk ki rövid távú célokat, heti teljesítési táblázatokat. Vezessünk edzésnaplót, és ha szükségesnek érezzük, étkezési naplót is." mondja Schönekker László, Men's Phisique versenyző és személyi edző.

 

Ennyi az egész: jó testtartás és egy kényelmes cipő

Helyes technikát, jó testtartást és kényelmes futócipőt használjon az első lépéstől az utolsóig. Futás közben a törzs ne mozogjon, legyen egyenes. Helyes testtartáskor fejünk előre tekint, nyakunk enyhén előre dől, vállak megtartva, haladási irányra merőlegesek. Nem véletlenül kell odafigyelni ezekre, hiszen a nem megfelelő technika szükségtelenül terheli a lábat, a bokát, a térdet, a derekat, a csípőt és a sérülést elkerülhetetlenné teszi. Ehhez a sporthoz nem kell drága felszerelést és ruhát vásárolni, futni bármilyen kényelmes, lezser ruhába mehet, futócipőből azonban érdemes beszerezni egy igazán jót. A lábnak az a legjobb, ha minél változatosabb terepen és minél több fajta cipőben futunk. Mindenképpen terepfutócipőt viseljen, ha erdőben, vagy földúton fut, hiszen ez olyan speciális a talpkiképzéssel rendelkezik, melynek köszönhetően nem csúszkál benne a láb, valamint a felső része is strapabíróbb.

 

Lépésszámlálás és pulzusmérés egyben

A motiváció fenntartásához elengedhetetlen az eredményesség figyelemmel kísérése, teljesítményének követése, hiszen így láthatja, mennyit fejlődött.
Hallgasson közben zenét, menjen futni a kutyájával vagy a barátaival, a lényeg, hogy a szabadban futással nemcsak testileg, szellemileg is feltöltődik majd.

 

 

Forrás: hazipatika.com